7 terület amelyre koncentrálnunk kell a sikerünk és boldogságunk érdekében

In Gondolkodásmód, Szokásaink
Görgess lejjebb

Mikor igyekszünk életünket mederben tartani azáltal, hogy új szokásokat dolgozunk ki vagy minden erővel rendszert keresünk életünkben, lehet csak meg kell állnunk egy pillanatra, főként ha azt érezzük kicsúsznak a kezünk közül dolgok, adott esetben fáradtak vagy boldogtalanok vagyunk.

Az egész folyamat valahol ott kezdődik, hogy elkezdjük megismerni magunkat. Nagyon sok olyan dolgot teszünk nap mint nap, amely nem tudatos, az évek során láthatatlan erőként már ott dolgoznak bennünk, így szépen lassan egy homályos élet felé terelnek bennünket.

„Nem az idő, hanem az irány hiánya a probléma. Mindannyiunknak 24 óra áll rendelkezésre egy nap” – Zig Ziglar

A felismerés egyik javasolt lépése az lehet, ha egy bizonyos ideig (például 1 hétig) megfigyeljük magunkat, mikor mit teszünk, hogyan töltjük el napjainkat. Ahogyan az idézetben is áll, mindenkinek 24 óra áll rendelkezésre egy nap, tanuljuk meg használni azt a legjobbunk szerint.

Elkezdeni mérni és követni az időt, mire mennyit használunk el ebből az erőforrásból, segíthet megérteni hol lehet olyan tevékenység, ami nem támogatja a céljainkat és amelyen érdemes lehet változtatni.

Összegyűjtöttem pár olyan területet amelyet nagyon fontosnak érzek ahhoz, hogy tudjuk, hol is tartunk most az életben és hol és mivel van még dolgunk.

  1. Minden az egészségnél kezdődik

„Az egészség és az idő a két legértékesebb tőként, amelynek értékét addig nem ismerjük fel és becsüljük meg, amíg el nem használjuk”.

Szervezetünk számára három olyan fő tényező van, amelyre oda kell figyelnünk alaposan, amelyek nélkül nem leszünk képesek a kormányt irányba tartani, vagy nagyon nehéz lesz nem letérni az útról. Ez a három tényező a megfelelő alvás, az egészséges étkezés és a fizikai aktivitás. Fontos ezeket szem előtt tartanunk nap mint nap ahhoz, hogy harmóniát tudjunk tartani szervezetünkben. Ezek apró kis lépések, de annál lényegesebbek lesznek idővel. A három főbb tényező mellett meg kell említenem a káros szokások kerülését (mint pl. dohányzás), illetve a stressz megfelelő kezelését. A stressz nem ellenségünk, ezért első lépésként így tekintsünk rá.

  1. A folyamatos fejlődés

„Folyamatos fejlődés és előrehaladás nélkül az olyan szavaknak, mint tökéletesítés, célok elérése és siker, nincs jelentése” – Benjamin Franklin

Ahhoz, hogy elérjük a közbenső célt mint állomást, ahova tartunk, fontos tudatosítani magunkban a tényt, hogy egész életünk során egy utazáson megyünk át, a kitűzött állomások elérése csak lépésről lépésre lehetséges, minden nap arra fókuszálva, hogy ezek a lépések egyre tökéletesebbek legyenek. Fontos a terv, de onnantól kezdve csak az a nap létezik, amiben vagyunk, a most és a folyamatos fejlődés.

A hosszú távú céljainkat a rövid távú szokásaink segítségével érhetjük el, amit minden nap megteszünk a siker érdekében. Ne azért tegyünk valamit, mert milyen jól nézünk ki, mikor belenézünk a tükörbe, sokkal inkább azért dolgozzunk nap mint nap, hogy olyanokká váljunk, akikké szeretnénk válni.

  1. Félelem a kudarctól

„Megannyi ember bukott el azért, mert nem realizálta a tényt, hogy mennyire közel volt a sikerhez mikor feladta” – Thomas A. Edison

Nagyon sok esetben a félelmünk az, amely meggátol minket attól, hogy lépéseket tegyünk, elérjünk oda, ahova el szeretnénk jutni. Félelem a kudarctól, a bukástól. Félelem attól mit gondolnak majd mások rólunk, ha lépéseket teszünk, vagy elbukunk útközben. Mit számít ez? Nem megpróbálni amit szeretnénk megfoszt annak lehetőségétől minket, hogy tapasztaljunk és tanuljunk a hibáinkból, általa erősebb és főként tapasztaltabb emberré váljunk.

  1. Elég az időpazarlásból

„Az időd korlátos, ne vesztegesd azzal, hogy más életét éled” – Steve Jobs

 Jelenlegi tudásunk alapján ki kell mondjuk a tényt, egy életünk van. Igyekezzük azzal tölteni, amely támogatja azokat a célokat, amelyeket el szeretnénk érni életünkben.

Ne engedjük azt, hogy mások véleménye elnyomja a mi belső hangjainkat. Igyekezzünk megérteni és megtanulni azt, milyen módon tudunk hatással lenni időnkre, hogyan tudjuk fejleszteni a fókuszunkat és figyelmünket ahhoz, hogy a legtöbbet kihozzuk a nap 24 órájából. Kövesd a szívedet és megérzésedet, attól függetlenül is, hogy az rövid távon milyen eredménnyel zárul. Meggyőződésem, tanulni fogsz abból, talán főként azt, hogy nem az eredményre kell koncentrálni és nem a cél elérése a legfontosabb.

És ha már az időnél tartunk, kerüljed ha teheted azokat a személyeket, akik állandóan negatív energiát sugároznak a környezetük felé, mindig másokban keresik a felelősséget saját életük nehézségeiben. Mondjál bátran nemet arra, amiben nem hiszel és nem támogatja céljaidat, azt a személyt akivé szeretnél válni.

  1. Mindenki tud változni

„A siker nem egy rendkívüli és váratlan esemény. Mögötte kemény munka, kitartás, tanulás, áldozat és leginkább annak szeretete van, amit tanulunk vagy csinálunk” – Pelé

Számos alkalommal hallottam a következő mondatot szinte minden korosztály szájából, mikor a szokásokról kezdtünk el beszélgetni:  „Öreg vagyok én már ahhoz, hogy megváltozzam”

A jó hír az, hogy ez bizonyítottan nem így van. Habár létezik olyan, mint tehetség, de kitartással és kemény munkával minden elérhető, a legfontosabb csak az, hogy legyünk türelmesek magunkkal szemben, tegyük oda magunkat akkor is, mikor unalommal gondolunk arra vagy csak nincsen kedvünk hozzá, és idővel elkezdjük látni az eredményt és tetszeni fog, amit megélünk és érzünk.

Apró lépésekben gondolkodjunk, mindig koncentráljunk csak a következő lépésre, majd idővel, mikor felemeljük a tekintetünket, észre fogjuk venni milyen messzire is jutottunk.

  1. Kerüljed a kifogásokat

„Az emberek hibáinak és bukásainak 99 százaléka abból következik, hogy szokásukká vált a kifogások keresése.” – George Washington

Ne engedjük elhatalmasodni az érzést, mikor tudjuk vagy érezzük, hogy most kellene menni és csinálni valamit azért az énünkért, akikké szeretnénk válni. Ne keressünk kifogásokat arra, miért nem tesszük meg azt. Mi vagyunk egyedül felelősek azért, mi vár ránk az életben, hova leszünk képesek eljutni.

Sokaknak nincsen hajlandóságuk arra, hogy tegyenek magukért azért, hogy utána ne mint áldozatokról beszéljenek önmagukról.

Tudom, sokkal egyszerűbb valami olyanra nemet mondani, ami tudjuk, hogy fájdalommal vagy átmenetileg szenvedéssel jár, amikor fel kell venni a kesztyűt és jelentkezni a pofonért, ki kell állni azért nap mint nap, akik belül vagyunk. Igen, könnyebb igent mondani a pillanatnyi kényelemre, elfogadni azt a helyzetet, amiben élünk, de ez sehova sem vezet.

Biztosak lehetünk abban a puszta és fájdalmas tényben, hogy a szenvedéseinken keresztül fogunk eljutni ahhoz a lelki békéhez idővel, ami az önmagunkkal való elégedettséghez vezet. Soha egy szóval nem írtam le, és nem is fogom leírni azt, hogy a változás gyorsan történik és könnyen megy.  Ezzel szemben leírom, a szenvedések és nagy csaták azok, amelyek a sikerünk előtt állnak, ezek az akadályok akarnak minket letéríteni az útról, amelyen végig kell mennünk, és egyben ezeket kell legyőznünk a korábbi pofonok tapasztalatai alapján.

  1. Egyszerre csak egy dologgal foglalkozz

„Ha jók szeretnénk lenni abban, mire használjuk időnket, akkor tudnunk kell mi a legfontosabb és minden időnket erre szentelni” – Lee Iacocca

A figyelmünket megosztani több feladat közt azt jelenti, hogy nem egy feladatnak szenteljük azt. Ha hatékonyan és bölcsen szeretnénk az időnket eltölteni és egyben elkölteni, akkor kiemelten fontos, hogy egy dologra fókuszáljunk csak, és mikor azzal végeztünk, kezdjünk bele a következőbe. Meggyőződésem, hogy több tevékenység közt ugrálni egy azon időben meglehetősen sok erőforrást vesz el tőlünk.

Submit a comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

7 + 9 =